Nederlands
Actueel
Nieuwe member de pos...

13 maart 2024

Nieuwe member: De Positie maakt positionering en branding toegankelijk voor iedereen

Nieuws

Post
banner shape

Jacob Heidstra en Martijn Ruitenberg hebben samen met DDF People een nieuw bureau opgericht: De Positie. Hun eigen positie is duidelijk. Met een praktische aanpak en creatieve ideeën willen ze iedereen de kans geven om een merk tot leven te brengen.

MTV, Comedy Central en EasyToys. Het zijn merken die een verhaal vertellen. Jacob werkte jarenlang voor dit soort grote namen, maar merkte tijdens zijn loopbaan dat er bij bedrijven in de buurt minstens zoveel kansen lagen. Zo ontstond het idee om positionering en branding toegankelijker te maken.

Nieuw bureau

Jacob werkte op dat moment bij Brainpink, samen met Martijn. “Brainpink helpt bedrijven om met marketing te zeggen wie ze zijn. Bij branding draait het om wat klanten over hen vertellen. Dat is een groot verschil”, zegt hij. “Daarom gaf DDF People ons eind 2023 het vertrouwen om een nieuw bureau op te richten: De Positie. Dat waardeerden we enorm.”

Dankzij de samenwerking met DDF People was er ruimte om vooraf een goede basis te leggen voor betekenisvol werk. “Zo richtten we ons een maand lang op een model om positionering en branding toegankelijk te maken. Ook beschikten we vanaf de start over een eigen kantoor en kwam creatief strateeg Rik Beens direct in dienst. Door het elastiek ver naar achteren te trekken, schieten we straks ver vooruit.”

Praktische aanpak

De Positie is er voor iedereen die ambitie heeft en een sterk merk wil neerzetten. Jacob: “Met ons Brand Essence Model® zijn we in staat om de merkessentie te ontdekken, de koers van een bedrijf te bepalen en dit verhaal op één A4 te vertellen. Op basis daarvan creëren we een herkenbaar gezicht en leggen we de verbinding tussen het merk en de doelgroep. Met deze praktische aanpak maken we het verschil.”

Een goed voorbeeld is de nieuwe slaaplijn van Bos Bedden. “We formuleerden de merkessentie, bedachten een passende naam en ontwikkelden een strategie. Toen ik ‘Phillow’ voor het eerst presenteerde, kreeg de slaaplijn opeens een gezicht. De ondernemer ging er nóg meer in geloven. Het sterke merk helpt hem nu om gericht te werken aan de groei van zijn bedrijf.”

Ondernemerschap en creativiteit

Jacob beschikt over veel creatieve skills, Martijn heeft al ervaring als ondernemer. Hierdoor vullen de twee eigenaren van De Positie elkaar goed aan. Ze vertellen dat het in deze fase van hun bedrijf vooral draait om ‘gewoon doen’. Wel blijft het belangrijk om met de juiste dingen bezig te zijn. “Daarom kijken we met elkaar mee. We durven alles tegen elkaar te zeggen.”

Deze positief-kritische houding past bij DDF People. Het DDF People Management Programma biedt Jacob en Martijn de mogelijkheid om niet alleen met elkaar, maar ook met andere DDF People Members te sparren. “Net als wij zijn zij intrinsiek gemotiveerd om het goede te doen. De wil om impact te maken is wat ons bindt.”

Droomklanten

De mannen ervaren het ondernemen binnen DDF People als een warm bad. “Van Finance en HR tot Legal en Facilities, alles wordt voor ons geregeld. We maken daardoor minder beginnersfouten en kunnen ons volledig richten op ons vak. De focus ligt nu op het opbouwen van een mooi portfolio. Dit portfolio is onderdeel van ons merk. Het straalt uit wie we zijn.”

Jacob, Martijn en Rik hebben alle drie een aantal droomklanten voor wie ze graag de positionering en branding willen doen. “Het is onze ambitie om die droomklanten aan ons te binden. In de eerste plaats omdat we kansen zien, maar ook omdat we onze projecten met passie willen uitvoeren. We zijn ervan overtuigd dat die passie terugkomt in de kwaliteit van ons werk.”

Deel dit artikel

Gerelateerde items

DDFP Bart Bram Wessel
shape background

Nieuws

Bart Prins, Bram Bus en Wessel van Dijk tien jaar in ontwikkeling bij DDF People

9
shape background

Nieuws

Competitie en ontmoeting bij het jaarlijkse DDF People-padeltoernooi

Bekijk alle items